Bóg - Ojciec


Współczesny świat: czy możliwe jest BRATERSTWO BEZ OJCA???
...
Jedyne synostwo Jezusa nadaje ojcostwu Boga względem wszystkich ludzi niedostrzegane jeszcze w pełni rozmiary. (Słownik teologii biblijnej, str.620)
Jahwe jest Bogiem jedynym i nie ma w Nim żadnego życia płciowego, nie ma On żadnej towarzyszki ani, synów w znaczeniu ziemskim. (jw, str.624)
Jahwe jest równocześnie – w znaczeniu przenośnym – Ojcem i Oblubieńcem swojego ludu (Ozeasz, Jeremiasz). (jw, str.624)
Jahwe jest Bogiem, który wykracza poza porządek naturalny. (jw, str.625)
...
Jakże chciałbym cię zaliczyć do synów i dać ci przepiękną ziemię, najwspanialszą pośród posiadłości narodów! Myślałem: będziesz mnie nazywał „Mój Ojcze!” i nie odwrócisz się ode Mnie. Ale jak niewiasta nie dotrzymuje wiary swemu oblubieńcowi, tak nie dotrzymaliście Mi wiary wy, domu Izraela – wyrocznia Pana. (Jr 3, 19 -20)

jesień 2000